Uncategorized

Branding

Branding kan worden gedefinieerd als het geven van een bepaald ontwerp aan een bedrijf of meerdere ontwerpen om reclame te maken voor zijn producten en/ of diensten. In de loop van de tijd heeft branding zich sterk ontwikkeld, aangezien deze zich op bijna elk gebied van het leven heeft verspreid. Branding werd (en wordt nog steeds) door velen verkeerd begrepen. Het is in wezen teruggebracht tot logo en visuele identiteit. Branding is meer dan de zichtbare visuele identiteit – naam, logo, ontwerp, verpakking, etc.

Sleutels tot een uniek merk

Een pakkende slogan, zo samengesteld dat de aandacht van jouw publiek gemakkelijk wordt getrokken, is de eerste en belangrijkste stap. Het zal resoneren met jouw publiek en de belangrijkste boodschap van jouw merk op een gedenkwaardige, zinvolle en sympathieke manier overbrengen.

Soorten branding

Hieronder staan verschillende soorten branding omschreven:

  • Productbranding: dit is ongetwijfeld de meest voorkomende vorm van branding. Productbranding is een symbool of ontwerp dat het ene product onderscheidt van het andere. Een uitstekend productbranding valt goed op als je door een winkel met verschillende producten loopt. Naast het onderscheidende effect is productbranding ook een marketingstrategie. De flyer van het bedrijf, reclameborden voor advertenties tot kleine souvenirs die als stimulans dienen, zoals een t shirt met quote
  • Personal branding: een persoon die van plan is zichzelf aan het publiek te verkopen, zou personal branding gebruiken om het grote publiek in hem en in wat hij te bieden heeft te interesseren. Personal branding komt veel voor bij politici, sporters en beroemdheden. Vooral politici gebruiken deze methode om zich voor het grote publiek te pitchen. Hun branding/ advertentiestrategieën bestaan ​​uit billboards, branded food items, shirt met tekst, flyers en andere mogelijke manieren om de belangstelling van het publiek te winnen.
  • Co-Branding: is een vorm van branding waarbij twee onafhankelijke bedrijven samenkomen om een ​​gemeenschappelijk ontwerp te maken. Deze vorm van ontwerp wordt gedaan door bedrijven die onderling afhankelijk zijn.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *